اخبار حوزه فلزات گرانبهااخبار

آیا خرید و فروش طلای آبشده غیرقانونی است؟

هر از چند گاهی خبری از منابع نامعلوم در رابطه با بازار طلا به بیرون درز می‌کند تا مردم را بیشتر نسبت به این بازار ملتهب، نگران کند. متاسفانه درز این اخبار نادرست با هدف‌های خاصی انجام می‌شود تا سرمایه‌های مردم را به سمت و سوی خاصی ببرند. یکی از اخبار نادرستی که همیشه در رابطه با آن شایعه به وجود می‌آید در رابطه با طلای آبشده و غیرقانونی بودن خرید و فروش آن است.

در این زمینه رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر تهران معتقد است کسی نمی‌تواند افراد را به عدم خرید کالایی مجبور کند، اما ورود افراد غیرحرفه‌ای به خرید طلای آب شده، ممکن است همراه با ضرر و زیان برای آنها باشد.

خبر غیرقانونی بودن خرید و فروش طلای آبشده با توجه به قوانین تجارت آن چنان منطقی به نظر نمی‌رسد و از سوی دیگر در ماه‌های گذشته به واسطه افزایش ارزش دلار و کاهش پول ملی عموم افراد برای کسب سرمایه خود به خرید شمش طلا و طلای آب شده روی آورده بودند.

حال با این تفاسیر رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان طلا و جواهر تهران – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که ورود افراد ناآشنا به کیفیت و عیار طلای آب شده برای آنها بسیار خطرناک است گفت: قانوناً نمی‌توان افراد را مجبور به عدم خرید کالای خاصی کرد، اما با توجه به آنکه خرید شمش طلا و طلای آب شده نیاز به اطلاعات کارشناسی و فنی دارد پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان افراد عادی به خرید این قسم از طلا ورود نکنند.

وی بیان کرد: به واحدهای صنفی اعلام شده تا از خرید و فروش طلای آب شده و شمش طلا با افراد عادی که فعالیت صنفی در حوزه طلا ندارند پرهیز شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد: امید می‌رود عموم افراد به خرید و فروش طلای ساخته شده و مصنوعات طلا بپردازند تا این موضوع عاملی شود که تولید طلا و کسب و کار این صنف رونق گرفته و کسی دچار ضرر و زیان نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا