اخبار حوزه فلزات گرانبهااخبار

آثار باستانی تب طلا در کالیفرنیا از کشتی غرق شده در سال 1857 به قیمت یک میلیون دلار فروخته شد

در بین سال‌های 1848 تا 1855 با کشف معادن طلا، تب طلا در کالیفرنیا به اوج خود رسید و افراد زیادی به آنجا رفتند.

حراجی متشکل از صدها شی از دوران طوفان طلای کالیفرنیا (California Gold Rush) در 3 دسامبر 2022 تقریباً 1 میلیون دلار فروخته شد. این فروش که در رنو، نوادا و به صورت آنلاین برگزار شد، توسط Holabird Western Americana Collections (HWAC) سازماندهی شد. این اقلام کاملاً حفظ شده از بقایای کشتی غرق شده در آمریکای مرکزی، که به عنوان “کشتی طلا” (Ship of Gold) نیز شناخته می شود، به نمایش گذاشته شده است.

کشتی S.S. Central America در حال حرکت از پاناما به شهر نیویورک بود که در 9 سپتامبر 1857 در یک طوفان گرفتار شد. طوفان سهمگین موتور کشتی را خاموش کرد و باعث نشتی شد که در نهایت منجر به از بین رفتن آن شد. در 12 سپتامبر، کشتی در 160 مایلی سواحل کارولینای جنوبی غرق شد. تنها 153 نفر از 578 مسافر و خدمه هواپیما جان سالم به در بردند.

این کشتی غرق شده بیش از یک قرن در عمق 7200 فوتی زیر سطح اقیانوس اطلس پنهان ماند. در سال 1988 بود که یک گروه اکتشافی به رهبری تامی تامپسون (معروف به شکارچی گنج) به کشتی غرق شده برخورد کردند. ماموریت های بازیابی طی سه سال آینده و در سال 2014 انجام شد. آنها چندین تن سکه طلا و شمش های طلا را کشف کردند. این طلاها در نتیجه تب طلا در کالیفرنیا به دست آمده بود.

تب طلا چیست؟

 

بیشتر طلاهای به دست آمده از “کشتی طلا” از آن زمان فروخته شده است. اما حراج اخیر اولین فروش وسایل مسافران را که از کشتی غرق شده بازیابی شده بود، رقم زد. آنها شامل یک تپانچه جیبی کلت 1849 و یک نسخه مصور از کنت مونت کریستو در سال 1849 بودند. این اقلام به ترتیب به قیمت 30000 دلار و 3720 دلار فروخته شدند.

فروش دسته کلید کشتی غرق شده

درب قدیمی‌ترین جعبه محموله گنج ولز فارگو به قیمت 99600 دلار فروخته شد، در حالی که کلیدهای متعلق به کالسکه کشتی به قیمت 103200 دلار فروخته شد. با این حال، یکی از اقلام مورد علاقه یک جفت شلوار کار معدنچی بود. آنها که تصور می‌شود قدیمی‌ترین در نوع خود هستند، قیمت شگفت‌انگیز 114000 دلار را به دست آوردند. این بالاترین مبلغی است که تاکنون برای یک شلوار جین پرداخت شده است.

فروش شلوار جین کشتی غرق شده

پیشنهادها ممکن است برای برخی بالا به نظر برسد. اما دوایت مانلی، شریک مدیریت گروه بازاریابی طلای کالیفرنیا، که مالک این کالاها است، می‌گوید این اقلام در نوع خود بی‌نظیر بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا