تحلیل بازار

10 تا از بزرگترین عملیات های معادن لیتیوم در جهان در سال 2022

لیتیوم یک جزء حیاتی در باتری‌هایی است که انرژی وسایل نقلیه الکتریکی مورد نیاز جهان برای تسریع انتقال انرژی سبز را تامین می‌کند. قیمت‌های لیتیوم در اواخر سال گذشته به اوج خود رسید و در دسامبر به حدود 70000 دلار در تن رسید، اما تخفیف‌هایی که توسط غول باتری‌سازی چینی CATL به خودروسازان ارائه شد باعث کاهش قیمت در اوایل سال جاری شد.

در بلندمدت، McKinsey Battery Insights پیش‌بینی می‌کند که کل زنجیره باتری لیتیوم یون، از استخراج تا بازیافت، می‌تواند سالانه بیش از 30 درصد تا سال 2030 رشد کند و به ارزش بیش از 400 میلیارد دلار و اندازه بازار 4.7 تراوات ساعت برسد.

بزرگترین معدن لیتیوم جهان

در کانون توجه برترین معادن لیتیوم تولیدکننده جهان – که حجم قابل توجهی از تولید جهانی لیتیوم را پوشش می‌دهد – داده‌های Mining Intelligence رتبه‌بندی بزرگترین عملیات را بر اساس لیتیوم در کنسانتره تولید شده در سال 2022 و اندازه‌گیری بر حسب کیلوتن ارائه می‌کند.

لیست زیر 10 معدن بزرگ دنیا را به ترتیب نشان می‌دهد:

ردیف نام معدن کشور میزان تولید در 2022 (کیلوتن)
1 Greenbushes Australia 37.5
2 Salar de Atacama Chile 29.5
3 Pilgangoora Australia 13.1
4 Salar de Atacama Chile 10
5 Mt Marion Australia 9.4
6 Wodgina Australia 4.9
7 Salar del Hombre Muerto Argentina 3.2
8 Mount Cattlin Australia 2.7
9 Salar de Olaroz Argentina 2.6
10 Silver Peak United States 2

1. معدن Greenbushes

زمین شناسی: پگماتیت

در رتبه اول معدن لیتیوم Greenbushes Albemarle در استرالیا قرار دارد که 37.5 کیلوتن لیتیوم در سال 2022 تولید کرد. شریک سابق JV Tianqi Lithium برای افزایش تولید در سال 2018 382 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد، اما Albemarle در سال 2020 کنترل کامل دارایی های Tianqi را برای پرداخت بدهی به دست گرفت.

2. معدن سالار د آتاکاما

زمین شناسی: آب نمک

در رتبه دوم، عملیات SQM در سالار د آتاکاما – بزرگترین منطقه نمک در شیلی است. SQM سال گذشته 29.5 کیلوتن لیتیوم تولید کرد، زیرا روی پروژه ای برای کاهش استفاده از آب شیرین و آب نمک صحرای آتاکاما کار می کرد تا تأثیر کلی عملیات لیتیوم خود را در یکی از خشک ترین نقاط جهان کاهش دهد.

3. معدن پیلگانگورا

زمین شناسی: پگماتیت

معدن پیلبارا مینرالز پیلگانگورا استرالیا با تولید 13.1 کیلوتن لیتیوم در جایگاه سوم قرار دارد. سال گذشته، پیلبارا 205 میلیون دلار برای افزایش تولید در Pilgangoora سرمایه گذاری کرد.

4. معدن سالار د آتاکاما

زمین شناسی: آب نمک

رتبه چهارم به عملیات Albemarle تعلق دارد، استخراج آب نمک در بخش متفاوتی از سالار د آتاکاما در شیلی و تولید 10 کیلوتن لیتیوم در سال 2022.

5. معدن Mt Marion

زمین شناسی: پگماتیت

معدن لیتیوم و منابع معدنی Gannfeng Mt Marion در استرالیا با تولید 9.4 کیلوتن لیتیوم در جایگاه پنجم قرار دارد.

6. معدن وودجینا

زمین شناسی: پگماتیت

معدن Wodgina متعلق به Albemarle و Mineral Resources در استرالیا با تولید 4.9 کیلوتن در جایگاه ششم قرار دارد. این شرکت‌ها سال گذشته پس از توقف فعالیت‌های Wodgina در اواخر سال 2019 به دلیل بازارهای ضعیف، سریعاً فعالیت خود را از سر گرفتند.

7. معدن سالار دو هومبر مورتو

زمین شناسی: آب نمک

عملیات شرکت Livent Corp در سالار د هومبر موئرتو در آرژانتین با تولید 3.2 کیلوتن در جایگاه هفتم قرار دارد. سال گذشته، جنرال موتورز 198 میلیون دلار برای عرضه تضمینی لیتیوم شش ساله به شرکت پیش پرداخت کرد.

8. معدن کوه کتلین

زمین شناسی: پگماتیت

در جایگاه هشتم، معدن کاتلین آلکم در استرالیا با 2.7 کیلوتن لیتیوم تولید شده در سال 2022 قرار دارد.

9. معدن سالار دی اولاروز

زمین شناسی: آب نمک

رتبه نهم در لیست ما نیز به آلکم برای 2.6 کیلوتن لیتیوم تولید شده در عملیات خود در سالار د اولاروز در آرژانتین می رسد.

10. معدن قله نقره ای

زمین شناسی: آب نمک

در انتهای لیست، معدن Silver Peak Albemarle در نوادا، ایالات متحده با 2.0 کیلوتن تولید شده است. در سال 2021، بزرگترین تولیدکننده لیتیوم جهان گفت که قصد دارد 30 تا 50 میلیون دلار برای دو برابر کردن تولید در Silver Peak تا سال 2025 سرمایه گذاری کند و از حقوق آب شور خود استفاده کامل کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا