اخبار حوزه فلزاتاخبار

نگاه بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان به غرب استرالیا و کارخانه جدید فولاد سبز

استرالیای غربی در حال رقابت برای میزبانی کارخانه فولاد سبز است که توسط بزرگترین سازنده فولاد جهان، China Baowu Group تامین مالی می شود.

در جریان گفتگو با دان فارل وزیر تجارت در پکن، رئیس شرکت چن دورونگ گفت که در دسترس بودن انرژی پاک و سنگ معدن، استرالیای غربی را به عنوان مکانی برای تاسیسات جدید ایده آل کرده است. بزرگترین خریدار سنگ آهن استرالیا می خواهد عملیات کربن زدایی کند اما به غرب آفریقا، آمریکای جنوبی و عربستان سعودی نیز به عنوان جایگزین نگاه می کند.

آقای چن گفت: «پیچ و خم‌هایی» در روابط استرالیا و چین وجود داشته است. او گفت: «اما جهت اساسی کاملاً مثبت است و هر دو کشور بسیار سریع در حال حرکت هستند. آقای چن گفت که این شرکت می‌خواهد از «منابع انرژی جدید مانند فتوولتائیک و گاز طبیعی» در سرمایه‌گذاری مشترک احتمالی فولاد پاک با ریوتینتو و بی‌اچ‌پی استفاده کند.

گروه Baowu قصد دارد تا سال 2035 انتشار آلاینده های خود را 30 درصد کاهش دهد و تا سال 2050 کربن خنثی شود. اولین وزیر بازرگانی استرالیا که به چین سفر کرد 50 سال پیش – سالی که این فولادساز برای اولین بار سنگ آهن استرالیا را خریداری کرد – سفر کرد.


صنعت فولاد حدود 15 تا 20 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای چین را تشکیل می دهد.


سناتور فارل گفت: «نشانه‌های بسیار مثبتی از نظر روابط تجاری ما پس از «شرایط بسیار دشوار» وجود دارد. “اما کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.”

علیرغم تنش تجاری، ریوتینتو سال گذشته قراردادی 2 میلیارد دلاری با بزرگترین مشتری خود China Baowu Steel Group برای توسعه یک پروژه سنگ آهن در Pilbara امضا کرد که از آن زمان تاکنون مجوزهای دولتی را دریافت کرده است.

چین همچنین به سمت متمرکز کردن واردات سنگ آهن حرکت کرده بود که سه صادرکننده بزرگ استرالیا – ریو، بی اچ پی و فورتسکیو متالز را به وحشت انداخت.

سرمایه گذاری مشترک قبلی با ریو، ذخایر را در محدوده هامرسلی توسعه داد و بیش از 200 میلیون تن سنگ آهن را طی چند دهه به چین ارسال کرد.

Baowu همچنین در حال آزمایش فناوری کوره بلند است که از هیدروژن استفاده می کند و رهبری یک اتحاد جهانی در زمینه نوآوری متالورژی کم کربن را بر عهده دارد که هدف آن کاهش آلودگی ناشی از صنایع سنگین است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا