اخبار حوزه فلزاتاخباراخبار حوزه انرژی

شرکت Voestalpine اتریش سرمایه گذاری 1.5 میلیارد یورویی فولاد سبز را تایید کرد

این سرمایه گذاری برای ساخت یک کوره قوس الکتریکی در هر یک از سایت‌های voestalpine در Linz و Donawitz استفاده خواهد شد.

کمپانی ووستالپاین (voestalpine) فولادساز ویژه اتریش، قرار است حدود 1.5 میلیارد یورو برای تولید فولاد سازگار با آب و هوا در این کشور هزینه کند. این طرح مورد تایید هیئت نظارت این شرکت قرار گرفته است. این سرمایه گذاری برای ساخت یک کوره قوس الکتریکی در هر یک از سایت های Voestalpine در Linz و Donawitz استفاده خواهد شد.

به گزارش ماینینگ تکنولوژی، با برنامه ریزی برای جایگزینی یک کوره بلند در هر یک از مکان ها تا پایان این دهه، کوره قوس الکتریکی به voestalpine اجازه می دهد تا حدود 2.5 میلیون تن در سال (mtpa) فولاد کاهش یافته CO2 تولید کند. در نتیجه، انتظار می رود انتشار گاز دی اکسید کربن تا 30٪ و انتشار کربن کلی در اتریش تا 5٪ کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت voestalpine، هربرت ایبنشتاینر، گفت: «فولاد سبز بزرگترین برنامه حفاظت از آب و هوا در اتریش است. این به ما امکان می دهد تا از سال 2027 پنج درصد از کل انتشار سالانه CO2 اتریش را صرفه جویی کنیم. اگر می‌خواهیم به هدف خود برای راه‌اندازی دو کوره قوس الکتریکی جدید در لینز و دوناویتز در سال 2027 برسیم، باید امسال را شروع کنیم.

این سرمایه‌گذاری بخشی از طرح «فولاد سبز» شرکت اتریشی است که از طریق آن قصد دارد تا سال 2050 به تولید فولادی با شرایط آب و هوایی خنثی دست یابد.

دکتر ولفگانگ ادر، رئیس هیئت نظارت voestalpine گفت: “هیئت نظارت طرح کربن زدایی voestalpine ارائه شده توسط هیئت مدیره را از نزدیک بررسی کرد و به اتفاق آرا آن را با اشتیاق تایید کرد. این سرمایه گذاری آینده دو سایت تولید فولاد ما در لینز و دوناویتس را در دراز مدت تضمین می کند و به همراه آن آینده گروه ما را تضمین می کند.

voestalpine قبلاً کار مقدماتی لازم را با برنامه ریزی برای شروع ساخت دو کوره قوس الکتریکی در سال 2024 آغاز کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا