اخبار حوزه فلزات گرانبهااخبار

آمریکا برخی از بزرگترین معدنچیان طلای روسیه را تحریم کرد

ایالات متحده برخی از بزرگترین معدنکاران طلای روسیه را تحریم کرده است، زیرا مجازات های جدیدی را برای بخش فلزات و معادن این کشور اعمال می کند.

بر اساس بیانیه روز جمعه دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده، Polyus PJSC، معدنچی شماره 1 طلا کشور، و Polymetal JSC، واحد روسی پلی متال اینترنشنال Plc، هدف قرار گرفتند. دارندگان سهام و بدهی های پولیوس، همراه با طرف های مقابل شرکت، تا 17 آگوست فرصت دارند تا دارایی های خود را بفروشند و عملیات خود را متوقف کنند.

روسیه، دومین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان است و واردات این فلز گرانبها توسط کشورهای گروه هفت و اتحادیه اروپا در تابستان گذشته مسدود شد. این امر، معدنچیان روسی را مجبور کرد تا منابع خود را به مکان هایی مانند امارات متحده عربی، هنگ کنگ و ترکیه هدایت کنند، جایی که هیچ محدودیتی وجود ندارد. تحریم ها علیه این شرکت ها احتمالاً برخی از مشتریان را در آن کشورها منصرف خواهد کرد.

تحریم های OFAC همچنین به واحدهای اصلی پولیوس، مدیر اجرایی الکسی وستوکوف، برخی دیگر از مدیران ارشد و مدیر عامل سابق پاول گراچف تعمیم داده شد.

اوایل روز جمعه، بریتانیا و استرالیا اولین کشورهایی بودند که پولیوس را تحریم کردند.

پولیوس مدت ها تحت کنترل خانواده میلیاردر تحریم شده سلیمان کریموف بود. تنها چند ماه پس از حمله روسیه به اوکراین، سعید کریموف – پسر میلیاردر که اکنون تحت مجازات است – 46.35 درصد از سهام خود در پولیوس را به صندوق حمایت از بنیادهای اسلامی در روسیه داد.

به طور جداگانه، OFAC همچنین سرگئی مالیشف، مدیر ارشد مالی بزرگترین معدنچی روسیه MMC Norilsk Nickel PJSC را تحریم کرد. حتی پس از اینکه مدیر عامل میلیاردر آن ولادیمیر پوتانین در ماه دسامبر تحریم شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا