اخبار حوزه فلزات گرانبهااخبار

کشف گنجینه سکه های نقره رومی و خریداری آنها توسط شورای شهر

احتمالاً سکه‌ها در اواخر سال 230 میلادی در نزدیکی دانکاستر دفن شده‌اند.

گنجینه ای از بیش از 1000 سکه نقره رومی که توسط یک فلزیاب در روستایی در نزدیکی دانکاستر کشف شده بود توسط شورای شهر خریداری شد. گمان می رود این گنج یکی از بزرگترین کشفیات در یورکشایر باشد.

این کشف شامل سکه هایی از 18 امپراتور روم است که قدیمی ترین آنها مارک آنتونی را به تصویر می کشد. مارکوس آنتونیوس، معروف به مارک آنتونی (به انگلیسی: Mark Antony) سیاستمدار بانفوذ و فرماندهٔ نظامی روم و یکی از سه حاکم جمهوری روم بود که نقشی حیاتی در تبدیل‌شدن جمهوری روم به‌عنوان یک گروهه‌سالاری به امپراتوری روم در نقش یک حکومت یکه‌سالاری داشت.

در داخل 1056 نفری نورتون هارد سکه هایی از حکومت هادریان، معمار پشت دیوار هادریان که بریتانیا روم را از اسکاتلند تقسیم کرد، و نرون، که بدنام بود به “کمانچه زدن در حالی که رم در آتش می سوخت” وجود دارد.

این گنج همچنین شامل سکه‌های Septimius Severus و همسرش Julia Domna، یک زوج امپراتوری آفریقای شمالی است که در زمان مبارزات انتخاباتی Severus در اسکاتلند، اقامتگاه امپراتوری خود را در یورک برپا کردند.

سکه نقره رومی

پیتر رابینسون، مسئول مجموعه‌ها و نمایشگاه‌ها در Heritage Doncaster، معتقد است که احتمالاً سکه‌ها در اواخر سال 230 میلادی دفن شده‌اند. با این حال، دلیل دفن آنها همچنان یک راز است. این گنجینه در جایی که می‌توانست یک چشم‌انداز کشاورزی روستایی در دوره روم باشد، دور از شهرهای بزرگ رومی مانند Doncaster یا Pontefract پیدا شد. نزدیکترین شهر رومی، یورک بود، در فاصله 28 مایلی.

شهردار دانکاستر، راس جونز، گفت: “چه کشف باورنکردنی. این گنجینه سکه های رومی نگاهی اجمالی به تاریخ بریتانیای رومی از 1800 سال پیش دارد. این به ما امکان می دهد تصور کنیم که چگونه چنین دارایی ارزشمندی در وهله اول دفن شد و اکنون این گنج برای همیشه بخشی از تاریخ دانکاستر خواهد بود.

پروفسور مایکل لوئیس، رئیس آثار باستانی و گنج قابل حمل در موزه بریتانیا، گفت: «موزه بریتانیا بسیار خرسند است که این یافته مهم توسط موزه دانکاستر برای نمایش عمومی خریداری شده است.

طرح آثار باستانی قابل حمل بخشی ضروری از کار موزه در سرتاسر کشور است که یافته‌های بدست آمده توسط مردم را ثبت می‌کند و تضمین می‌کند که آن‌هایی که گنج هستند توسط موزه‌ها به دست می‌آیند تا عموم از آن مطلع شوند و از دیدن آن لذت ببرند.

به گفته هریتیج دانکاستر، این خرید با حمایت شورای هنر انگلستان، صندوق خرید باستان‌شناسی موزه‌های هدلی و موزه‌های دوستان دانکاستر و همچنین یک میراث خصوصی امکان‌پذیر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا