اخبار حوزه فلزاتاخبار

تاتا استیل آزمایش هیدروژن را برای تولید فولاد راه اندازی کرد

تاتا استیل، فولادساز غول پیکر هندی، روز دوشنبه گفت که در اولین آزمایش در جهان برای چنین مقدار زیادی گاز هیدروژن که به طور مداوم در یک کوره بلند تزریق می شود، در یک کارخانه بزرگ آغاز کرده است.

آزمایشی که بخشی از برنامه تاتا استیل برای کاهش مصرف کک (coke) و انتشار دی اکسید کربن است، این کار با تزریق حجم بی سابقه گاز هیدروژن انجام می‌شود و انتظار می رود چند روز ادامه یابد.

این آزمایش شامل تزریق گاز هیدروژن با استفاده از 40 درصد از سیستم های تزریق کوره بلند در کارخانه جمشدپور است. تاتا استیل در توییتر اعلام کرد، در صورت موفقیت آمیز بودن، استفاده از گاز هیدروژن این پتانسیل را دارد که نرخ کک را تا 10 درصد کاهش دهد که به معنای کاهش حدود 7 تا 10 درصدی انتشار CO2 به ازای هر تن فولاد خام تولید شده است.

این شرکت هندی افزود: “این تلاش، که با چشم انداز TataSteel برای تبدیل شدن به NetZero تا سال 2045 هماهنگ است، بخشی از پیگیری بزرگتر تبدیل شدن به رهبر صنعت در پایداری است.”

فولادسازی یکی از صنایعی است که در آن کاهش انتشار و استفاده از سوخت‌های فسیلی به سختی انجام می‌شود، زیرا تولید نمی‌تواند از منابع انرژی تجدیدپذیر در دسترس مانند تولید برق بادی و خورشیدی حاصل شود.

بازیگران صنعت قول داده اند که انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند و در تلاش برای یافتن جایگزین هایی هستند.

به عنوان مثال، شرکت H2 Green Steel مستقر در سوئد در سال 2020 با هدف سرعت بخشیدن به کربن زدایی صنعت فولاد با استفاده از هیدروژن سبز تأسیس شد. موسس و بزرگترین سهامدار H2 Green Steel، وارگاس است که یکی از بنیانگذاران شرکت باتری سازی سوئدی Northvolt نیز می باشد.

H2 Green Steel اولین کارخانه فولاد سبز خود را در حال توسعه در بودن، شمال سوئد دارد. انتظار می رود این کارخانه تا سال 2030 پنج میلیون تن فولاد سبز – تولید شده با انرژی پاک – تولید کند. تولید فولاد سبز در بودن توسط یکی از بزرگترین نیروگاه های هیدروژن سبز جهان که با برق تجدیدپذیر کار می کند، تامین می شود. به جای انتشار مقادیر زیادی CO2، مانند فرآیندهای سنتی فولادسازی، انتشار اولیه آب خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا