اخبار حوزه فلزاتاخبار

استان یوننان چین تولید آلومینیوم را کاهش داد

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که قطع شدید برق در استان یوننان، تولید آلومینیوم را در چهارمین منطقه تولیدکننده بزرگ چین کاهش خواهد داد.

یک علامت سوال جدید درباره سرنوشت تولید آلومینیوم چین برای باقیمانده سال 2023 به وجود آمده است. در ماه مارس، تولید آلومینیوم اولیه چین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش یافت. با این حال، این افزایش با سرعت کمتری نسبت به ماه های گذشته رخ داد. در حالی که این امر باعث خوشحالی شد، آینده هم برای تولید و هم برای قیمت جهانی آلومینیوم چندان مثبت به نظر نمی رسد.

به گزارش متال ماینر، مجموعه ای از قطع برق باعث اختلال در تولید در استان یوننان چین شده است، منطقه ای که تقریباً 12 درصد از کل ظرفیت آلومینیوم چین را تشکیل می دهد. در واقع، از سپتامبر سال گذشته، یوننان به دلیل بارندگی کم، مشکلاتی را در خروجی برق خود تجربه کرده است. این مشکلات انرژی همچنان تولیدکنندگان آلومینیوم الکترولیتی را مجبور می‌کند مصرف برق خود را کاهش دهند و در نتیجه رشد تولید کندتر می‌شود. با این حال، این گزارش از MarketScreener نشان می‌دهد که تولید در سایر مناطق کلیدی تا حد زیادی بی‌تأثیر باقی می‌ماند.

علیرغم این رشد کندتر تولید، افزایش تقاضای فصلی و رشد اقتصادی پس از همه‌گیری کرونا در چین به کاهش ذخایر آلومینیوم ادامه می‌دهد. بنابراین، استراتژی های مناسب تامین آلومینیوم برای خریداران آلومینیوم چینی باید در نظر گرفته شود. ذخایر آلومینیوم در انبارهای تحت نظارت بورس آتی شانگهای (SHFE) در 14 آوریل به 274,347 تن کاهش یافت. این نشان دهنده کاهش 12 درصدی نسبت به 17 مارس 2021 است. این فلز در بخش های ساخت و ساز، حمل و نقل و بسته بندی کاربرد زیادی دارد. بنابراین، تغییرات احتمالی در دسترس بودن و قیمت آلومینیوم می تواند اثرات گسترده ای داشته باشد.

در ماه مارس، واردات بوکسیت چین، منبع اصلی سنگ معدن آلومینیوم، نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش یافت. در همین حال، واردات آلومینیوم – از جمله فلز اولیه و آلومینیوم آلیاژی خام – با 1.8 درصد افزایش در سال به 200508 تن رسید. بسیاری از تحلیلگران این افزایش تقاضا را به شرایط بهتر اقتصادی در چین نسبت می دهند.

مارس همچنین شاهد افزایش واردات آلومینیوم چین با افزایش تقاضا بود. بر اساس آمار گمرک، این کشور 200 هزار و 508 تن آلومینیوم وارد کرده است. باز هم، این رقم شامل فلز اولیه و آلومینیوم آلیاژی است. در نهایت این میزان نسبت به ماه مشابه سال قبل 1.8 درصد افزایش داشته است. مجموع واردات در سه ماهه اول به 574 هزار و 829 تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.8 درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، تولید اولیه آلومینیوم چین نیز در سه ماه اول سال جاری به 10.1 میلیون تن رسیده است. این نشان دهنده افزایش 5.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که قطع شدید برق در استان یوننان، تولید آلومینیوم را در چهارمین منطقه تولیدکننده بزرگ کشور کاهش خواهد داد. در واقع، اکنون خیلی به باران بستگی دارد. پیش از این در سه ماهه اول سال 2023، میانگین بارندگی در یوننان 60 درصد کمتر از مدت مشابه در سال های بارندگی خوب بود. با توجه به اینکه بسیاری از تولیدکنندگان و کارخانه های ذوب آلومینیوم یوننان با برق آبی کار می کنند، این موضوع بسیار مهم است.

با حدود 2 تن ظرفیت، حدود 20 درصد از کل استان در حال حاضر آفلاین است. با این حال، انتظارات زیاد است که فصل بارانی آینده، که از اواخر ماه مه آغاز می شود، ممکن است این مشکل را تسکین دهد.

با این حال، حتی اگر بارندگی‌ها فراوان باشد، برخی از مدیران کارخانه‌های ذوب به این نکته اشاره کرده‌اند که تولیدکنندگان آلومینیوم تنها در صورتی می‌توانند تولید خود را از سر بگیرند که بتوانند حداقل برای سه ماه به یک منبع تغذیه ثابت تکیه کنند. اگر این اتفاق نیفتد، ممکن است تأثیرات گسترده ای بر قیمت آلومینیوم داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا