اخبار حوزه فلزاتاخبار

افزایش واردات آلومینیوم در چین به دلیل قطعی مکرر برق و کاهش بارندگی

چین در سال جاری به دلیل کاهش عرضه آلومینیوم داخلی، اتکای خود به واردات آلومینیوم را افزایش داده است. بر اساس گزارش ها، این اقدام بخشی از یک اقدام استراتژیک برای جبران بخشی از تولید کمتر از حد متوسط در تولید داخلی است. در واقع، داده های جدید گمرک نشان می دهد که چین در نیمه اول سال 2023 نسبت به سال قبل، 10.7 درصد افزایش در واردات آلومینیوم داشته است که این میزان بسیار قابل توجه است.

این افزایش واردات بالغ بر 1.2 میلیون تن آلومینیوم کار نشده و محصولات وابسته بوده است. در میان این اقلام وارداتی، فلزات اولیه و آلومینیوم آلیاژی بودند. بر اساس گزارش رویترز، واردات در ماه ژوئن به ۲۱۱ هزار و ۲۳۵ متریک تن رسید. این نشان دهنده افزایش قابل توجه 12.8 درصدی نسبت به ماه مشابه در سال 2022 است.

مشکلات تامین آلومینیوم پس از کووید آغاز شد

همانطور که خبرگزاری‌ها قبلا گزارش داده بودند، چین به دلیل عوامل مختلف، تولید سالانه آلومینیوم خود را کاهش داده است. این به طور مستقیم منجر به ناتوانی کشور در مطابقت با تقاضا از آغاز دوره پس از کووید شد. یکی از نمونه ها منطقه یوننان چین است که تقریباً 12 درصد از کل عرضه آلومینیوم این کشور را تشکیل می دهد. یوننان از سپتامبر سال گذشته به دلیل بارش کم که بر تولید برق منطقه تأثیر می گذارد، با قطع برق مواجه شده است. به نوبه خود، این اختلالات برق، تولیدکنندگان آلومینیوم الکترولیتی در یوننان را وادار کرد تا مصرف برق خود را کاهش دهند که منجر به کاهش سرعت رشد تولید شد.

با این حال، تولید اولیه آلومینیوم چین در سه ماه اول سال جاری به 10.1 میلیون تن رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.9 درصد افزایش داشته است. با این حال، هنوز برای پاسخگویی به تقاضا کافی نیست.

افزایش واردات بوکسیت و آلومینیوم روسیه

علاوه بر این، واردات بوکسیت، یک ماده خام حیاتی برای تولید آلومینیوم، رشد قابل توجهی داشته است. به عنوان مثال، در ماه ژوئن، واردات بوکسیت 22.9 درصد افزایش یافت. این در حالی است که واردات در نیمه اول سال 10.6 درصد رشد داشته است.

تحلیلگران به‌عنوان پیشروترین مصرف‌کننده جهانی فلزات، انتظار دارند چین اقدامات محرک دیگری را برای تقویت اقتصاد خود اعمال کند. اگر این اتفاق بیفتد، می تواند منجر به افزایش تقاضا برای فلزات صنعتی و عرضه آلومینیوم شود.

علاوه بر این، پس از تهاجم به اوکراین، چین واردات آلومینیوم روسیه خود را به میزان قابل توجهی افزایش داد که تقریباً دو برابر حجم قبلی بود. این افزایش واردات در حالی رخ می دهد که برخی از خریداران غربی از فلزی که از تامین کننده اصلی کالا تامین می شود اجتناب می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا