اخبار حوزه فلزاتاخبار

لیتیوم آمریکا اولین کربنات را در Cauchari-Olaroz تولید می کند

شرکت کانادایی Lithium Americas (TSX, NYSE: LAC) اعلام کرد که اولین کربنات لیتیوم با کیفیت پایین تر از باتری را در پروژه Cauchari-Olaroz در استان جوجوی آرژانتین تولید کرده است.

این شرکت معدنی خاطرنشان کرد که تجهیزات پردازش تصفیه اضافی برای دستیابی به کربنات لیتیوم با کیفیت باتری در نیمه دوم سال، طبق برنامه در محل قرار خواهد گرفت.

جاناتان ایوانز، مدیر اجرایی، در بیانیه‌ای گفت: «تولید اولیه به‌عنوان بخشی از راه‌اندازی، گامی هیجان‌انگیز است، زیرا Cauchari-Olaroz به پیشرفت به سمت اولین تولید کربنات لیتیوم با کیفیت باتری ادامه می‌دهد.»

در طول مرحله افزایش ظرفیت تولید 40000 دستگاه معادل کربنات لیتیوم با درجه باتری (LCE)، لیتیوم آمریکا انتظار دارد که Cauchaí-Olaroz کمتر از ظرفیت طراحی شده کار کند و کربنات لیتیوم را تحت مشخصات کیفیت باتری تولید کند.

Lithium Americas در آخرین ارائه شرکتی خود گفت که ماینر مستقر در ونکوور قصد دارد ظرفیت LCE را تا پایان سال 2025 به میزان 20000 تن در سال افزایش دهد. این توسعه قبلاً توسط هفت جامعه همسایه تأیید شده است.

Cauchaí-Olaroz از دو منطقه نمکی در شمال غربی آرژانتین که پروژه در آن واقع شده است نامگذاری شده است. این پروژه 979 میلیون دلاری متعلق به لیتیوم آمریکا (44.8٪)، Gangfeng Lithium چین (46.7٪) و سازمان محلی JEMSE (8.5٪) است و از طریق شرکت محلی Minera Exar اداره می شود.

این شرکت در ماه نوامبر طرحی را برای تقسیم واحدهای آرژانتینی و آمریکای شمالی خود به دو واحد مجزا اعلام کرد. سهامداران در جلسه سالانه 31 ژوئیه در مورد سازماندهی مجدد کسب و کار که در ماه می توسط هیئت مدیره تصویب شد رای خواهند داد.

اگر این جدایی ادامه یابد، این شرکت صاحب پروژه لیتیوم Thacker Pass در نوادا و سرمایه گذاری در فلزات فناوری سبز (ASX: GT1) و Ascend Elements خواهد شد.

همچنین شرکت لیتیوم آمریکا را از یکی از سهامداران اصلی خود، گانفنگ لیتیوم چین، که در سال 2018 سهام SQM را در Cauchari-Olaroz ربوده و در سال 2020 کنترل پروژه را به دست گرفت، فاصله خواهد گرفت.

شرکت جدید دیگر، لیتیوم آرژانتین، بر دارایی های این کشور آمریکای جنوبی تمرکز خواهد کرد. آنها شامل 65 درصد از سهام پروژه لیتیوم Sal de la Puna، واقع در حوضه Pastos Grandes Salta، که قبلاً متعلق به Arena Minerals بود، که Lithium Americas در دسامبر سال گذشته خریداری کرد، است. این خرید در آوریل بسته شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا