اخبار حوزه فلزاتاخبار

نیجریه و آموزش دولت برای بخش آهن و فولاد به خاطر فرو ریختن ساختمان‌ها

بسیاری از ساختمان‌ها در لاگوس به دلیل بی‌کیفیت بودن فولاد استفاده شده، فرو ریخته‌اند.

دولت ایالت لاگوس روز چهارشنبه بیش از 60 کارگر از 13 شرکت در بخش آهن و فولاد را به عنوان بخشی از تلاش ها برای مهار فروریختن ساختمان‌ها در این ایالت آموزش داد.

لاگوس (Lagos) شهری بندری در نیجریه و پایتخت پیشین این کشور است. جمعیت منطقه شهری لاگوس بالغ بر ۲۱ میلیون نفر می‌باشد که آن را به پرجمعیت‌ترین شهر نیجریه و قاره آفریقا و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان مبدل می‌کند. لاگوس دومین سرعت رشد را در میان شهرهای قارهٔ آفریقا دارد و یک مرکز مالی بزرگ در قاره آفریقا و چهارمین شهر آن از نظر تولید ناخالص داخلی است. همچنین یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین بندرهای قاره در آن قرار دارد.

به گفته مدیرکل کمیسیون ایمنی لاگوس، Lanre Mojol، این آموزش برای جلوگیری از وقوع ریزش ساختمان در آینده در این ایالت مهم بود.

او که توسط مدیر، مدیریت و منابع انسانی در کمیسیون، تایوو فسومو، نمایندگی می‌شود، گفت: «همه چیز به خاطر این است که کارگران در بخش آهن و فولاد از ایمنی در محل کار خود استفاده کنند. ماهیت این آموزش این است که متخصصان صنعت آهن و فولاد در حین تولید مصالح آهن و فولاد گوشه‌ها را بریده نکنند و در ساخت و ساز ساختمان از آهن و فولاد مناسب استفاده شود تا از ریزش ساختمان جلوگیری شود.

«ایمنی در همه زمینه‌ها مقدس است، به همین دلیل است که دولت لاگوس متعهد به آموزش و بازآموزی مقامات در بخش آهن و فولاد است. این برنامه یک روزه در مورد رویه های استاندارد کار در صنعت آهن و فولاد در ایالت لاگوس به منظور کاهش وقوع حوادثی که منجر به صدمات، ناتوانی ها و تلفات جانی می شود، سازماندهی شد. همچنین آموزش و بازآموزی خود در مورد بهترین شیوه های ایمنی در محل کار است. این امر رفاه کارگران را ارتقا می‌دهد و تضمین می‌کند که آنها سالم به خانه و نزد خانواده‌ها و عزیزان خود بازگردند.»

آداینکا آدبییی، کارشناس ایمنی نیز در سخنانی به شرکت های صنعت آهن و فولاد توصیه کرد که از مواد نامرغوب در تولید مواد آهن و فولاد استفاده نکنند.

وی گفت: «بیشتر این ریزش‌های ساختمان به دلیل متریال نامرغوب و عدم آگاهی از فلز برای استفاده است. برای هر سازه ای نوعی میله برای استفاده وجود دارد، نباید گوشه ها را برش دهند، زیرا برش گوشه ها یکی از دلایلی است که ما ریزش داریم. تولیدکنندگان نیز باید از مواد استاندارد برای تولید محصولات خود استفاده کنند.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا