اخبار حوزه فلزاتاخباراخبار حوزه اقتصاد

خروج ایران از فهرست ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد جهان

این در حالی بود که ایران در گزارش سال 2022 توانسته بود رتبه 10 را به خود اختصاص دهد.

به گزارش انجمن جهانی فولاد، که همیشه آمار تولید فولاد خام جهان را منتشر می‌کند، در ماه مارس و ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ نام ایران از فهرست ۱۰ تولیدکننده بزرگ فولاد جهان حذف و کشور ایتالیا جایگزین ایران شد. این در حالی است که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، در فهرست این انجمن، ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بوده و در ۲ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ نیز ایران بالاتر از ترکیه نهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بوده است.

برای بررسی میزان تولید و رتبه ایران در تولید فولاد در سال 2022، خبر “مجموع تولید و بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهانی در سال 2022” را مطالعه نمایید.

برای بررسی میزان تولید سایر کشورها و حذف ایران از لیست بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در سه ماه ابتدایی سال 2023، خبر “آمار 3 ماهه اول سال 2023 در تولید فولاد جهان” را مطالعه نمایید.

معرفی انجمن جهانی فولاد

انجمن جهانی فولاد (worldsteel) یک سازمان غیرانتفاعی است که دفتر مرکزی آن در بروکسل، بلژیک است. دومین دفتر در پکن، چین، در آوریل 2006 افتتاح شد.

worldsteel یکی از بزرگترین و پویاترین انجمن های صنعتی در جهان است که تمام کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد در آن عضویت دارند. worldsteel نماینده تولید کنندگان فولاد، انجمن های ملی و منطقه ای صنعت فولاد و موسسات تحقیقاتی فولاد است. اعضای آن حدود 85 درصد از تولید جهانی فولاد را تشکیل می دهند.

این موسسه به عنوان موسسه بین المللی آهن و فولاد در 10 ژوئیه 1967 تاسیس شد. در 6 اکتبر 2008 نام خود را به انجمن جهانی فولاد تغییر داد. این انجمن پنجاهمین سالگرد خود را در سال 2017 جشن گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا