اخبار حوزه اقتصاداخباراخبار حوزه فلزات گرانبها

طلا تا پایان سال 2023 به عنوان یک دارایی امن و با ارزش باقی خواهد ماند

تحولات ماه گذشته باید به عنوان زنگ خطری برای کسانی باشد که در بخش طلا ورود نکرده‌اند. 

به گزارش کیتکو نیوز، صعود اولیه قیمت طلا به 2000 دلار در هر اونس پس از بحران بانکی ماه گذشته دلیلی بود که چرا سرمایه گذاران باید مقداری طلا در پرتفوی خود داشته باشند و به گفته یک شرکت سرمایه گذاری، این فلز گرانبها به عنوان دارایی امن با ارزش باقی خواهد ماند، حداقل تا پایان سال 2023.

در آخرین گزارش که هفته گذشته منتشر شد، ایمارو کازانووا، معاون مدیر پورتفولیو و جو فاستر، مدیر پورتفولیو و استراتژیست صندوق طلای VanEck، گفتند که آنها همچنان ارزش زیادی برای طلا می بینند، حتی با وجود اینکه قیمت ها از حمایت قوی بالای 2000 دلار در هر اونس برخوردار هستند.

این اظهارات در حالی است که قیمت طلا پس از فروش شدید در اواخر هفته گذشته بهبود یافت، زیرا سرمایه گذاران سود خود را به دست آوردند زیرا بازار به بالاترین حد در 13 ماه گذشته و به بالای 2050 دلار در هر اونس رسید. هر اونس طلا در ماه ژوئن آخرین بار با 0.5 درصد افزایش با قیمت 2018.50 دلار معامله شد.

اگرچه تنش‌های پیرامون بحران بانکی جهانی در هفته‌های اخیر کاهش یافته و منجر به اصلاح کوتاه‌مدت طلا شده است، مدیران صندوق‌ها گفتند که این ریسک‌ها در محیطی با افزایش مداوم تورم و کندی فعالیت‌های اقتصادی افزایش می‌یابد.

آنها به سرمایه گذاران هشدار دادند که اقتصاد جهانی تأثیرات کامل سیاست های پولی تهاجمی فدرال رزرو را احساس نکرده است. آنها گفتند: “احتمالاً شکاف های بیشتری در سیستم وجود دارد – چیز دیگری ممکن است شکسته شود.”

کازانووا و فاستر خاطرنشان کردند که با بدتر شدن شرایط اقتصادی، فدرال رزرو مجبور خواهد شد به سرعت سیاست پولی خود را تغییر دهد. پس از نوسانات قابل توجه در ماه گذشته، بازارها اکنون با این ایده مواجه هستند که فدرال رزرو در ماه آینده نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش خواهد داد.

با این حال، بازارها همچنین در کاهش احتمالی نرخ در اواخر نیمه دوم سال قیمت گذاری می کنند.

تحلیلگران گفتند: “با این حال، ما معتقدیم که بازار هنوز در مورد تاثیر منفی تغییر سیاست در مبارزه با تورم و افزایش احتمال یک فرود سخت یا رکود قیمت گذاری نکرده است. جذابیت طلا تحت این سناریوها افزایش می یابد. همانطور که توسط ETF طلا و Comex مشهود است. سرمایه‌گذاران هنوز با قدرت کامل باز نگردیده‌اند تا از نقش طلا به‌عنوان یک محافظ تورم، به‌عنوان پناهگاه امن در دوره‌های نوسانات اقتصادی، مالی و ژئوپلیتیکی و مهمتر از آن به‌عنوان یک تنوع‌بخش پرتفوی بهره ببرند.»

کازانووا و فاستر در مورد اینکه طلا در شرایط فعلی چقدر پتانسیل صعودی دارد، گفتند که سرمایه گذاران خرد تازه شروع به توجه به طلا کرده اند. مارس اولین بار در 10 ماه گذشته بود که صندوق‌های سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلای جهانی شاهد جریان خالص ورودی بودند.

در همان زمان، کازانووا و فاستر خاطرنشان کردند که موقعیت یابی سوداگرانه نیز نسبت به رالی های قبلی نسبتاً پایین است و به بالاترین سطح تاریخ رسیده است.

“جریان های ورودی ماه مارس مطمئناً نشانه بهبود روحیه بازار طلا است، اما دارایی های فعلی بسیار پایین تر از سطح تاریخی است. آخرین باری که طلا 1970 دلار در هر اونس بود، در آوریل 2022، ذخایر ETF جهانی طلا بیش از 12 درصد بیشتر از امروز بود.” تحلیلگران گفتند. طبق گزارش شورای جهانی طلا، تا 31 مارس 2023، موقعیت های خرید خالص COMEX تقریباً 482 تن بود. این در مقایسه با حدود 819 تن در آوریل 2022 است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا