اخبار حوزه فلزات گرانبهااخبار

قیمت طلا به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید

این کاهش قیمت طلا به دلیل پیشرفت در مذاکرات بر سر بدهی آمریکا بوده است.

طلا روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد خود در دو ماه اخیر رسید زیرا خوش‌بینی پیرامون مذاکرات سقف بدهی آمریکا باعث کاهش تقاضای طلا شد، در حالی که داده‌های قوی اقتصادی همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد.

هر اونس طلا تا ساعت 11:20 بامداد امروز با 0.6 درصد کاهش به 1946.31 دلار رسید که برای اولین بار از ماه مارس کمتر از سطح 1950 دلار بود. معاملات آتی طلای آمریکا با کاهش 1.0 درصدی به 1945.50 دلار در هر اونس رسید.

کوین مک کارتی، جمهوری خواه ارشد کنگره، گفت که مذاکره کنندگان کاخ سفید و جمهوری خواه در مذاکرات اواخر شب بر سر افزایش سقف بدهی پیشرفت هایی داشته اند.

طلا نسبت به اوایل این هفته پس از برآوردهای تجدیدنظر شده نشان داد که تولید ناخالص داخلی آمریکا با نرخ سالانه 1.3 درصد در سه ماهه گذشته افزایش یافته است، که نسبت به نرخ 1.1 درصدی برآورد شده در ماه گذشته افزایش یافته است.

بر اساس ابزار CME FedWatch، اکنون بازارها با احتمال 41 درصد افزایش 25 امتیازی در ماه ژوئن قیمت گذاری می کنند، و این کاهش زودتر از سپتامبر کاهش می یابد.

در همین حال، دلار آمریکا به بالاترین حد خود از اواسط مارس صعود کرد و باعث شد طلا برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد، در حالی که بازدهی اوراق بهادار خزانه داری نزدیک به بالاترین رقم دو ماه پیش بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا