اخبار حوزه فلزاتاخبار

قیمت مس به دلیل ناامیدی از محرک جدید چین کاهش یافت

قیمت مس روز جمعه پس از ناامیدی سرمایه گذاران از اقدامات محرک متوسطی که چین برای تقویت اقتصاد این کشور اعلام کرد، کاهش یافت. مس برای تحویل در ماه سپتامبر در بازار Comex در نیویورک 0.42 درصد کاهش داشت و به 3.81 دلار در هر پوند (8382 دلار در هر تن) رسید.

مقامات چینی از اقداماتی برای افزایش مصرف خودرو و اقلام الکترونیکی به عنوان بخشی از یک حرکت گسترده تر برای تقویت اقتصاد متزلزل این کشور رونمایی کردند.

از نظر چین هنوز هم همه ضعیف هستند. تدابیری وجود دارد که آنها سعی می کنند به آن دست یابند، اما اعداد سخت هنوز از نظر فعالیت چینی، به ویژه در مواردی مانند ساخت و ساز، بسیار ضعیف به نظر می رسند.

اروپا همچنین از نظر تولید و به طور کلی تقاضای فلزات اساسی بسیار ضعیف به نظر می رسد. ما انتظار داریم که چند ماه آینده از نظر فلزات ضعیف باشد، حتی برای مس، که در میان مدت نسبت به آن صعودی‌تر هستیم.»

Jinrui Futures در گزارشی گفت: برای مس، مصرف پایین دستی در چین در خارج از فصل محدود بود و محدودیت عرضه در بازار نقدی به طور جزئی کاهش یافته است، و افزود که ریسک نزولی برای قیمت مس باقی مانده است.

همچنین پیش بینی های افزایش عرضه بر بازار تاثیرگذار بوده است. گلنکور روز جمعه تولید مس، روی و نیکل کمتری را در نیمه اول گزارش کرد، اما انتظار داشت که در نیمه دوم در برخی از معادن خود حجم بیشتری تولید کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا