اخبار حوزه فلزاتاخبار

آیا هند چین جدید برای ایالات متحده است؟

گیدئون راچمن، مفسر ارشد امور خارجی در فایننشال تایمز، در مصاحبه اخیر، به بررسی روابط رو به رشد بین ایالات متحده و هند پرداخت. این مقاله در درجه اول مخاطبان بریتانیایی را هدف قرار می‌دهد، اما همچنان وسواس انگلیسی‌ها را در مورد “روابط ویژه” بین بریتانیا و ایالات متحده به سخره می‌گیرد. اکثر مردم اذعان دارند که این رابطه در دوران چرچیل و روزولت آغاز شد و در دوران تاچر و ریگان قوت گرفت. با این حال، از زمان بلر و بوش جونیور به طور قابل توجهی ضعیف شده است. سؤال اصلی این است که آیا، چگونه و چه زمانی این امر بر تجارت کالا تأثیر می گذارد.

با توجه به جدایی ایالات متحده از چین و افزایش تنش بر سر آرمان های چین در آسیای جنوب شرقی، طبیعی است که هند و ایالات متحده به دنبال روابط نزدیک تر باشند. از قیمت‌ها و شاخص‌های فلزات گرفته تا پیش‌بینی‌های قیمت، توجه به داده‌های هند افزایش قابل‌توجهی در سال 2023 داشت. مشتریان جدید به‌ویژه بر داده‌های هند و اخبار معاملات کالا متمرکز شده‌اند.

رشد در تجارت متقابل سودمند

جدا از افت ناشی از بیماری همه گیر در طول قرنطینه، هم واردات و هم صادرات به طور پیوسته در طول دهه افزایش یافته است. هنگام بررسی داده های دسته بندی، مشخص می شود که مروارید، فلزات گرانبها و سکه ها بر واردات ایالات متحده از هند غالب هستند. به طور مشابه، این دسته بندی ها در صادرات از ایالات متحده آمریکا به شبه قاره برجسته هستند.

تجارت کالا بین ایالات متحده و هند

سوخت‌ها، روغن‌ها و فرآورده‌های تقطیر، بزرگترین دسته صادراتی را تشکیل می‌دهند. در همین حال، دسته های فلزی خاص مانند آلومینیوم، آهن و فولاد، مس، نیکل، سرب و قلع حجم کمتری را نشان می دهند. با توجه به اینکه هند تولید کننده و صادرکننده اصلی آلومینیوم و فولاد است، این تا حدودی تعجب آور است. با این وجود، واردات و صادرات در این دو دسته هنوز به میلیاردها دلار می رسد. در بسیاری از موارد، ایالات متحده محصولات با ارزش کمتر را برای درمان بیشتر وارد می کند. برعکس، هند همچنان به واردات گریدهای هوافضا، دفاعی و خودرویی با ارزش بالاتر از ایالات متحده ادامه می دهد.

تقاضا برای اطلاعات قیمت فلزات هندی عمدتاً از شرکت هایی است که قطعات یا کالاهای نهایی را خریداری می کنند. با تعرفه‌های حمایتی و تولیدکنندگان داخلی رقابتی و ارزان قیمت فلزات آهنی و غیرآهنی، بازار فلزات داخلی هند با پویایی خاص خود عمل می‌کند. بنابراین، تحلیل قیمت‌های ایالات متحده یا اروپا به هند هنگام مدل‌سازی افزایش هزینه منجر به نتایج نامتوازن قابل توجهی می‌شود.

توافق جدید می تواند تجارت کالاهای ایالات متحده و هند را تقویت کند

در این ماه، تحول قابل توجهی رخ داد که مطمئناً به عنوان یک تسریع کننده برای افزایش حجم تجارت عمل می کند. هفته گذشته، کاخ سفید بیانیه مشترکی از رئیس جمهور بایدن و نارندرا مودی، نخست وزیر هند صادر کرد. این پیام پس از شرکت در یک سری جلسات در واشنگتن منتشر شد. این بیانیه هر دو کشور را به مشارکت جهانی و استراتژیک جامع ایالات متحده و هند متعهد می کند و از تاریخچه دموکراتیک طولانی آنها در تضاد کامل با چینی که به طور فزاینده خودکامه می شود، استفاده می کند.

این مشارکت بر همکاری بیشتر در زمینه های تجاری، به ویژه فناوری های پیشرفته مانند فضا، نیمه هادی ها و دفاع متمرکز است. همچنین راه را برای افزایش قابل توجه تجارت بین دو کشور به ویژه در زمینه محصولات و مواد دفاعی هموار می کند. میزان اجرای توافق نامشخص است. با این حال، مطمئناً این پتانسیل را دارد که سطح تجارت دوجانبه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

توافق جدید بسیاری از موانع تاریخی را که مانع از انتقال بیشتر فناوری و فروش محصولات با فناوری بالاتر می‌شد، برطرف می‌کند. هند پتانسیل این را دارد که شاهد افزایش قابل توجه تجارت با شرکت های آمریکایی باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا