اخبار حوزه فلزاتاخبار

هدف چین از شروع طرحی برای صنعت فلزات رنگی و حرکت به سوی انرژی های پاک

این طرح به طور مشترک توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) و وزارت محیط زیست (MEE) رونمایی شد. طبق این قانون، فلز بازیافتی بیش از 24 درصد از کل عرضه فلزات غیرآهنی در کشور را در چهاردهمین دوره برنامه پنج ساله شامل سال‌های 2021 تا 2025 به خود اختصاص خواهد داد. بر اساس این طرح، بیش از 30 درصد از کل تولید آلومینیوم طی پانزدهمین دوره برنامه (2026-2030) با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تولید خواهد شد.

بر اساس این طرح، در دستیابی به هر هدف در طول دو دوره، تلاش‌ها برای مهار گسترش فلزات انرژی بر و پیشرفت فناوری‌های کم کربن و همچنین ترویج استفاده از جایگزین‌های انرژی پاک انجام می‌شود.

به عنوان مثال، مقامات اجازه گسترش بی‌پروای فلزات کلیدی مانند آلومینیوم را نخواهند داد و در عوض باید به مازاد فعلی تولید آلومینیوم بپردازند. مقامات نظارت بر کل تولید آلومینیوم را تشدید خواهند کرد و از گسترش ظرفیت های آلومینیوم جدید به شدت جلوگیری خواهند کرد و این تلاش ها را بخشی از تمرکز بازرسی محیط زیست دولت مرکزی خواهند نمود. آنها همچنین ظرفیت های آلومینیوم را از شمال به جنوب چین که سرشار از انرژی پاک است، منتقل خواهند کرد.

تولید آلومینیوم بیشترین انرژی را در بخش غیر آهنی مصرف می کند، که باعث شده فعالان بازار هزینه تولید این فلز را با هزینه تولید برق برابر بدانند. این موضوع بر قیمت فلزات رنگی نیز تاثیر گذاشته است.

چین ظرفیت ذوب سالانه این فلز سبک را به 45 میلیون تن محدود کرده بود. با این حال، آخرین داده‌های منتشر شده از اداره آمار این کشور نشان می‌دهد که در 9 ماه گذشته، تولید آلومینیوم چین به 30 میلیون تن رسیده است که 2.8 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

این طرح می‌گوید برای کمک به انتقال سبز صنعت غیرآهنی، چین روی گنجاندن فلزات غیرآهنی کلیدی در بازار کربن خود کار خواهد کرد.

انتظار می‌رفت صنعت غیرآهنی امسال در سیستم تجارت آلاینده‌های چین (ETS) گنجانده شود، اما در ماه مه رسانه‌های محلی به دلیل دشواری کالیبراسیون انتشار کربن این صنعت، تاخیر در دستیابی به آن را گزارش کردند.

در 1 آگوست، MIIT، NDRC و MEE مشترکاً یک طرح کربن زدایی عمومی را با هدف قرار دادن بخش صنعتی آغاز کردند. برای فلزات، این طرح پیش‌بینی می‌کرد که تولید مس ثانویه چین تا سال 2025 به 4 میلیون تن و آلومینیوم ثانویه به 11.5 میلیون تن برسد.

طبق برنامه، تا سال 2025، فلزات ثانویه، از جمله سرب ثانویه، باید حداقل 24 درصد از کل تولید کل فلزات را تشکیل دهند. چین در سپتامبر 2020 اعلام کرد که تا سال 2030 به اوج انتشار دی اکسید کربن خواهد رسید و تا سال 2060 به بی طرفی کربن دست خواهد یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا