اخبار حوزه فلزاتاخبار

قرارداد 1.4 میلیارد دلاری CATL برای توسعه لیتیوم بولیوی

منابع لیتیوم در نمکزارهای نمادین بولیوی 21 میلیون تن تخمین زده می‌شود، اما هنوز تقریباً هیچ تولید صنعتی یا ذخایر تجاری مناسبی ندارد.

غول باتری چینی CATL سرمایه گذاری 1.4 میلیارد دلاری برای کمک به توسعه ذخایر عظیم لیتیوم بولیوی را تأیید کرد و روز یکشنبه همکاری با دولت را که در ژانویه انجام شد، تقویت کرد.

این قرارداد CATL، بزرگترین تولیدکننده باتری خودروهای الکتریکی در جهان، را با نمک‌دان‌های بولیوی که میزبان بزرگ‌ترین منابع لیتیوم در جهان هستند، مرتبط می‌کند.

رئیس جمهور بولیوی، لوئیس آرس، پس از جلسه ای با مدیران CATL در روز یکشنبه، تعهد به ساخت دو کارخانه لیتیوم برای استخراج مواد معدنی از نمکدان های Uyuni و Oruro در این کشور را تایید کرد.

رئیس جمهور در توییتر گفت: «ما با برتون روی، مدیر عامل کمیته سرمایه گذاری CATL برای تأیید سرمایه گذاری 1.4 میلیارد دلاری ملاقات کردیم و افزود که به عنوان شریک، احتمال افزایش سرمایه گذاری ها تا سال 2028 را «ارزیابی خواهند کرد».

بنا به گفته وزارت انرژی این کشور، ساخت هر دو نیروگاه می‌تواند از ماه جولای آغاز شود و سرمایه‌گذاری کلی در طول فرآیند صنعتی پروژه به حدود 9.9 میلیارد دلار افزایش یابد.

اعلامیه روز یکشنبه به دنبال قرارداد مشارکتی امضا شده در 20 ژانویه بین شرکت دولتی لیتیوم بولیوی، Yacimientos del Litio Bolivianos (YLB) و یک کنسرسیوم چینی است که در آن CATL بیش از 1 میلیارد دلار در مرحله اول پروژه در ازای حقوق توسعه، سرمایه گذاری خواهد کرد. دو کارخانه لیتیوم که هر کدام می توانند تا 25000 تن کربنات لیتیوم با درجه باتری در سال تولید کنند.

CATL در حال حاضر هیچ لیتیومی تولید نمی کند، اگرچه در تعدادی از پروژه های چینی سرمایه گذاری کرده است.

بر اساس گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده، منابع لیتیوم در نمکزارهای نمادین بولیوی 21 میلیون تن تخمین زده می شود، اما هنوز تقریباً هیچ تولید صنعتی یا ذخایر تجاری مناسبی ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا