اخبار حوزه فلزاتاخبار

اکتشافات معدنی آرژانتین در سال 2022 به بالاترین حد خود در دهه گذشته رسید

دبیرخانه معادن آرژانتین روز پنجشنبه اعلام کرد، سرمایه گذاری در اکتشاف معدن در آرژانتین در سال گذشته به 370 میلیون دلار رسید که بالاترین میزان در یک دهه گذشته است.

این دبیرخانه در بیانیه ای بر اساس داده های استاندارد اند پورز (Standard & Poor’s) اضافه کرد که بودجه های اکتشافی از سال 2021، 68 درصد رشد داشته است.

فرناندا آویلا، وزیر معدن گفت: «صنعت معدن در کشور در حال رشد است. او افزود: انتظار می رود تا سال 2025، صادرات معدن در آرژانتین بیش از دو برابر شود و به حدود 8.6 میلیارد دلار برسد.

آرژانتین می‌تواند به یک بازیگر کلیدی در کاهش شکاف بین تولید فعلی و تقاضای آینده برای مواد معدنی حیاتی در انتقال انرژی تبدیل شود.

سرمایه گذاری در اکتشاف طلا در سال 2022 با 173.6 میلیون دلار پیشتاز بود، اگرچه بودجه مس با رشد 62 درصدی نسبت به سال قبل به 81.8 میلیون دلار رسید.

این گزارش افزود: معدنچیان در سال 72.3 میلیون دلار در اکتشاف لیتیوم سرمایه گذاری کردند که 31 درصد نسبت به سال 2021 افزایش یافته است.

آرژانتین، چهارمین تولیدکننده بزرگ لیتیوم در جهان، دارای سه کارخانه در حال فعالیت است که متعلق به معدنچیان Livent، Sales de Jujuy و Exar است. پنج پروژه دیگر هم اکنون در دست ساخت است.

این کشور آمریکای لاتین – و سومین اقتصاد بزرگ منطقه – در مجموع 161 پروژه معدنی در دست اجرا دارد. از این تعداد، 24 مورد در حال تولید هستند که 21 مورد عمدتاً استخراج طلا و سه معدن نقره است.

استخراج معادن در آرژانتین تا حد زیادی توسط شرکت های خصوصی حمایت شده است، زیرا دولت به دنبال تقویت این بخش برای جمع آوری دلارهای مورد نیاز است. در حالی که صنعت در این کشور در حال رشد است، اقتصاد آرژانتین تحت تاثیر تورم فزاینده قرار گرفته است که نرخ سالانه آن در ماه می به 114 درصد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا