آموزش

آیا روکش کروم برای خودرو ایده مناسبی است و چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر می خواهید ظاهری تازه و زیبا به وسیله نقلیه خود بدهید، یکی از بهترین گزینه ها رنگ آمیزی مجدد آن است. با این حال، باید بدانید که هیچ نوع رنگی، درخشش منحصر به فرد را به ماشین شما نخواهد داد. اگر می خواهید خودروی شما براق شود، باید رنگ کروم را روی آن اعمال کنید. وقتی صحبت از دادن یک پوشش بازتابنده براق به هر وسیله نقلیه ای می شود، کروم همیشه یکی از بهترین گزینه های سفارشی سازی است.

خدمات کروم کاری خودرو

رنگ کروم چیست؟

رنگ کروم محصولی است که برای ارائه یک روکش آینه مانند به سطوح مختلف طراحی شده است. شایان ذکر است که انواع مختلفی از رنگ کروم وجود دارد که هر کدام بسته به نحوه استفاده، جلوه منحصر به فردی را ارائه می دهند. معمولاً از این محصول در موتورسیکلت و خودرو استفاده می شود. رنگ کروم باید به صورت حرفه ای انجام شود، اما آماتورها نیز اگر می خواهند روشی ارزان تر برای رنگ آمیزی وسایل نقلیه خود داشته باشند، می توانند آن را امتحان کنند.

انواع رنگ های کروم

انواع رنگ کرومی وجود دارد که فقط برای استفاده در فلز یا وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است. برخی از معروف ترین برندها مانند Mirrachrome را می توان بر روی اشیاء مختلف از جمله پلاستیک، چوب و فوم استفاده کرد. با این حال، باید بدانید که رنگ کروم فوراً یک روکش فلزی براق برای هیچ شیئی ایجاد نمی کند. خیلی این موضوع بستگی به ضخامت رنگ آمیزی که کرده اید، دارد. بنابراین، باید رنگ‌های کرومی را روی سطوحی که قبلا قرمز، نقره‌ای یا سیاه هستند، بمالید.

رنگ کروم در برابر خط و خش مقاوم است

شما نمی توانید از ناخن خود برای خراشیدن ماشینی با رنگ کرومی استفاده کنید. این محصول در برابر خط و خش مقاوم است. بنابراین، هیچ راهی وجود ندارد که شاخه‌های درخت یا ناخن‌ها بتوانند رنگ را خراش دهند. بنابراین، می‌توانید ظاهر خیره‌کننده وسیله نقلیه خود را حتی زمانی که در جاده‌ای رانندگی می‌کنید که پر از شاخه‌های درختان بلند است، دست نخورده نگه دارید. بنابراین، اگر به دنبال راه حل ایده آل برای محافظت از ماشین خود در برابر خط و خش هستید، رنگ کروم را انتخاب کنید.

قیمت کروم کاری خودرو

رنگ کروم در برابر خوردگی مقاوم است

یکی دیگر از ویژگی های خوب در مورد رنگ کروم این است که با کیفیت ضد خوردگی فرموله شده است. این کار در جلوگیری از ایجاد زنگ زدگی روی سطح ماشین شما بسیار عالی است. بنابراین با پاشیدن رنگ کروم بر روی خودروی خود می توانید درخشش خاص آن را تا سالیان متمادی حفظ کنید.

اعمال رنگ کروم آسان است

برای اعمال رنگ کروم به ابزارهای پیچیده نیاز ندارید. در بیشتر موارد، می توانید از تجهیزات معمولی مانند تفنگ های اسپری برای دستیابی به جلوه کروم شفاف استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید به راحتی آن را روی نقاطی که دسترسی به آن سخت است اعمال کنید.

مزایای کروم کاری خودرو

  • دوام بیرونی کروم بسیار زیاد است و مطمئن باشید به این زودی‌ها خراب نمی‌شود.
  • رنگ خودروی شما در برابر خوردگی ناشی از رطوبت و غیره بسیار مقاوم خواهد بود.
  • سختی سطح بدنه خودروی شما به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. این باعث می‌شود کمتر مستعد خراش باشد.
  • ماشین شما راحت‌تر تمیز می‌شود و در بیشتر اوقات فقط به یک پارچه خشک برای نظافت نیاز دارید.
  • روکش‌های کروم باکیفیت غیر متخلخل هستند، بنابراین کثیفی نمی‌تواند جمع شود.
  • در روزهای گرم، می‌توانید تخم مرغ یا استیک را روی کاپوت یا سقف ماشین خود بپزید.
  • توجه مردم را جلب خواهید کرد و آن‌ها فکر خواهند کرد که شما یک سلبریتی هستید. بنابراین اگر از آن لذت ببرید، دقیقاً کار درست را دارید انجام می‌دهید.

مزایای کروم کاری ماشین

معایب کروم کاری خودرو

  • بسته به اینکه چند لایه و چه سطحی مورد نیاز است، کروم کردن ماشین هزینه زیادی به همراه خواهد داشت.
  • برای اینکه به اندازه کافی براق به نظر برسد، احتمالاً ابتدا باید یک روکش نیکل بزنید که این موضوع نیز هزینه را بالاتر می‌برد.
  • کروم ماده‌ای سمی است، به ویژه کروم شش ظرفیتی. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آن را به عنوان آلاینده خطرناک هوا معرفی کرده است. حتی در بعضی از کشورها مثل سنگاپور این ماده غیرقانونی است.
  • روکش کروم کمی به وزن بدنه خودرو می‌افزاید. با اینکه افزایش وزن زیاد نخواهد بود، اما به هر حال یک نقطه ضعف است.
  • خودروی شما بیش از حد براق به نظر خواهد رسید که باعث ایجاد تابش خیره کننده می‌شود و احتمالاً چشم رانندگان دیگر را اذیت خواهد کرد.
  • در روزهای آفتابی، بدنه خودرو بسیار داغ می‌شود زیرا کروم میزان زیادی از انرژی تابشی خورشید را جذب خود می‌کند.
  • اگر به دنبال جلب توجه نیستید باید بدانید که کروم یک نقطه ضعف برای شما به حساب می‌آید زیرا دقیقاً همین کار را خواهد کرد.

 

برخی از نکاتی که هنگام استفاده از کروم کاری خودرو باید به خاطر بسپارید:

  • به یاد داشته باشید که قبل از پاشیدن رنگ کروم روی ماشین، آلودگی یا کثیفی را از سطح ماشین پاک کنید. قبل از اقدام مطمئن شوید که آن را با محلول آب صابون کاملاً شسته‌اید.
  • هنگامی که سطح ماشین خود را تمیز کردید، یک پرایمر بمالید تا مطمئن شوید که رنگ کروم محکم می ماند.
  • برای دستیابی به درخشندگی طولانی مدت، از جت بلک به عنوان پوشش پایه استفاده کنید.
  • هنگامی که لایه پایه کاملا خشک شد، می توانید رنگ کروم را اعمال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا