پرسش و پاسخ

کالیفرنیوم زرد چیست؟

کالیفرنیوم زرد یک اصطلاح غیررسمی برای یک ایزوتوپ کالیفرنیوم است که به رنگ زرد است. این ایزوتوپ کالیفرنیوم-252 است که دارای نیمه عمر 2.645 سال است. کالیفرنیوم-252 یک ماده رادیواکتیو است و می تواند برای اهداف تحقیقاتی و پزشکی استفاده شود.

خواص فیزیکی

کالیفرنیوم-252 یک جامد در دمای اتاق است و چگالی آن 15.1 گرم بر سانتی متر مکعب است. این ایزوتوپ دارای نقطه ذوب 900 درجه سانتیگراد و نقطه جوش 1600 درجه سانتیگراد است.

خواص شیمیایی

نوشته های مشابه

کالیفرنیوم-252 یک عنصر فلزی است و خواص شیمیایی مشابه سایر عناصر اکتینید را دارد. این عنصر با آب واکنش می دهد و هیدروژن آزاد می کند. کالیفرنیوم-252 همچنین می تواند با اکسیژن واکنش دهد و اکسید کالیفرنیوم تولید کند.

کاربردها

کالیفرنیوم-252 برای اهداف تحقیقاتی و پزشکی استفاده می شود. این ایزوتوپ برای تولید رادیوداروها و برای مطالعه واکنش های هسته ای استفاده می شود.

رادیوداروها

رادیوداروها موادی هستند که حاوی مواد رادیواکتیو هستند. این مواد برای اهداف تشخیصی و درمانی استفاده می شوند.

کالیفرنیوم-252 برای تولید رادیودارویی به نام کالیفرنیوم-252 استفاده می شود. این رادیودارو برای تشخیص سرطان و سایر بیماری ها استفاده می شود.

مطالعه واکنش های هسته ای

کالیفرنیوم-252 برای مطالعه واکنش های هسته ای استفاده می شود. این ایزوتوپ برای مطالعه نحوه عملکرد هسته اتمی و نحوه تولید عناصر جدید استفاده می شود.

خطرات

کالیفرنیوم-252 یک ماده رادیواکتیو است و می تواند خطرناک باشد. قرار گرفتن در معرض این ایزوتوپ می تواند منجر به آسیب به سلول ها و بافت ها شود.

دستورالعمل های ایمنی

در هنگام کار با کالیفرنیوم-252 باید اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. این اقدامات شامل استفاده از تجهیزات محافظتی مانند ماسک، دستکش و عینک ایمنی است. همچنین باید از قرار گرفتن در معرض گرد و غبار کالیفرنیوم-252 جلوگیری کنید.

نتیجه

کالیفرنیوم زرد یک اصطلاح غیررسمی برای یک ایزوتوپ کالیفرنیوم است که به رنگ زرد است. این ایزوتوپ کالیفرنیوم-252 است که دارای نیمه عمر 2.645 سال است. کالیفرنیوم-252 یک ماده رادیواکتیو است و می تواند برای اهداف تحقیقاتی و پزشکی استفاده شود.

ارتباط با کالیفرنیوم

کالیفرنیوم-252 یک ایزوتوپ کالیفرنیوم است. این ایزوتوپ از طریق بمباران کوریم با ذرات آلفا (یونهای هلیوم-4) تولید می شود.

تولید

کالیفرنیوم-252 در آزمایشگاه های هسته ای تولید می شود. این ایزوتوپ به طور معمول از طریق بمباران کوریم با ذرات آلفا (یونهای هلیوم-4) تولید می شود.

میزان تولید

تولید کالیفرنیوم-252 یک فرآیند پیچیده و پرهزینه است. در سال 2023، تنها دو آزمایشگاه هسته ای در جهان کالیفرنیوم-252 تولید می کردند.

قیمت

قیمت کالیفرنیوم-252 به مقدار تولید شده و کیفیت آن بستگی دارد. در سال 2023، قیمت کالیفرنیوم-252 حدود 10 میلیون دلار در هر گرم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا