پرسش و پاسخ

پویی آخرین امپراتور چین تا چند سالگی دندان هایش را مسواک نزده بود؟

پوی، آخرین امپراتور چین، از خانواده سلطنتی ایزن جورو منچو، دوازدهمین و آخرین امپراتور دودمان چینگ و همین طور برای مدتی امپراتور دولت مانچوری بود. او در سال ۱۹۰۶ میلادی به عنوان امپراتور چین منصوب شد.

پویی در سال ۱۹۰۸ میلادی، در سن دو سالگی، به عنوان امپراتور چین انتخاب شد. او در آن زمان هنوز کودک بود و به همین دلیل، قدرت واقعی در دست مادرش، تزیان‌شی، قرار داشت.

در سال ۱۹۱۱ میلادی، انقلاب چین آغاز شد و دودمان چینگ سرنگون شد. پویی در سال ۱۹۱۲ میلادی، در سن شش سالگی، از سلطنت خلع شد و جمهوری چین تأسیس شد.

پویی پس از خلع از سلطنت، تحت نظر دولت جمهوری چین قرار گرفت. او در سال ۱۹۱۷ میلادی، برای مدت کوتاهی، توسط ژاپنی‌ها به قدرت بازگشت. اما این بازگشت تنها دو سال طول کشید و در سال ۱۹۱۹ میلادی، پویی دوباره از سلطنت خلع شد.

نوشته های مشابه

پویی پس از خلع دوم از سلطنت، به عنوان یک شهروند عادی زندگی می‌کرد. او در سال ۱۹۳۱ میلادی، توسط ژاپنی‌ها به عنوان امپراتور دولت مانچوری انتخاب شد. پویی در این دوره، به عنوان یک دست‌نشانده ژاپنی عمل می‌کرد.

در سال ۱۹۴۵ میلادی، با شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم، دولت مانچوری نیز سقوط کرد و پویی دوباره از سلطنت خلع شد.

پویی پس از سقوط دولت مانچوری، به چین بازگشت و به عنوان یک شهروند عادی زندگی می‌کرد. او در سال ۱۹۶۲ میلادی، کتابی با عنوان خاطرات آخرین امپراتور منتشر کرد که به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان تبدیل شد.

پویی در سال ۱۹۹۷ میلادی، در سن ۸۹ سالگی، در پکن درگذشت. او آخرین امپراتور چین بود که در دوران سلطنتش، چین شاهد تغییرات و تحولات زیادی بود.

شخصیت و خصوصیات پویی

پویی فردی آرام، مهربان و ساده لوح بود. او علاقه زیادی به مطالعه و مذهب داشت. اما در امور سیاسی چندان توانمند نبود و بیشتر به امور شخصی خود می پرداخت. این امر باعث شد که او از سوی مردم چین به عنوان فردی بی کفایت و بی علاقه به امور کشور شناخته شود.

عواملی که باعث سقوط پویی شد

سقوط پویی دلایل مختلفی داشت. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناتوانی پویی در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی چین
  • عدم توجه پویی به خواسته های مردم چین
  • توطئه های مخالفان سلطنت
  • تغییرات سیاسی و اجتماعی در چین

تاثیرات پویی بر تاریخ چین

پوی یکی از مهم ترین شخصیت های تاریخ چین است. او آخرین امپراتور چین در رژیم باستان بود و سقوط او باعث شد که جمهوری چین تأسیس شود. جمهوری چین یکی از مهم ترین رژیم های سیاسی در تاریخ چین است که تأثیر زیادی بر تحولات سیاسی و اجتماعی چین داشته است.

خاطرات پویی

پوی در سال ۱۹۶۲ میلادی، کتابی با عنوان خاطرات آخرین امپراتور منتشر کرد که به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان تبدیل شد. این کتاب، روایتی از زندگی پویی از کودکی تا بزرگسالی است. پویی در این کتاب، به دوران سلطنت خود، انقلاب چین، اشغال منچوری توسط ژاپن و زندگی خود پس از خلع از سلطنت می‌پردازد.

خاطرات پویی، یکی از منابع مهم برای شناخت تاریخ چین در دوران سلطنت دودمان چینگ و جمهوری چین است.

قیمت ورق سیاه

قیمت ورق سیاه

پویی، آخرین امپراتور چین، تا سن 44 سالگی دندان‌هایش را مسواک نزده بود. او در کتاب خاطرات خود می‌نویسد:”در دوران کودکی، من دندان‌هایم را مسواک نمی‌زدم. هیچ‌کس به من یاد نمی‌داد که چگونه دندان‌هایم را مسواک بزنم. مادرم فکر می‌کرد که دندان‌های من به‌طور طبیعی سفید و تمیز هستند و نیازی به مسواک زدن ندارند.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا